torsdag 20. november 2014

Hva og hvorfor?

Hei. Denne bloggen er laget fordi jeg, sammen med over 30 andre skolebibliotekarer fra 4 forskjellige fylker, har startet på kurset "Skolebibliotekets rolle for elevens læringsarbeid". Oppstarten har nettopp vært, og i april skal vi ha eksamen over flere dager. Innimellom skal vi lese mye litteratur om digital læring og mye annet spennende som garantert blir nyttig for oss i jobben. Tilfeldigvis skal jeg også bytte jobb sånn ca.midt i studieløpet, så tenkte jeg skulle skrive litt om dette også i denne bloggen, avhengig av tid og overskudd. Jeg skifter jobb fra kombinasjonsbibliotek til skolebibliotek, og på mange måter blir det som å komme tilbake til det jeg kjenner best. Har jobbet mange år i videregående skole, og denne gangen får jeg en trivelig kollega å diskutere med, så det blir bra.

Den noe pretensiøse tittelen på bloggen, ble tilslutt slik etter mange forsøk på å endre den til noe mer hverdagslig, som jeg var mer bekvem med, kurs og jobb-blogg f.eks. Men jeg må bare prøve å henge med i timene og legge ut noe som minner om betraktninger og tips fra og om studiet også. Ellers har vi jo Facebook-sida til studiet som er best å følge m.h.t.nyttige lenker og tanker fra kursdeltakerne.





1 kommentar:

  1. Hei Solfrid :-) Veldig bra, gleder meg til du er på plass på Gjøvik den 1.2.15

    SvarSlett